"ခိုနွစ္ေကာင္ေပးေသာ သင္ခန္းစာ"
..........................
မနက္ေစာေစာ ခိုေလးေတြအစာေက်ြးဖို. ျပတင္းေပါက္ကိုဖြင္.လိုက္တယ
မ်က္နွာကို လာထိမွန္လိုက္တဲ. နံနက္ခင္းေလႏုေအးက ေအးျမလန္းဆန္းသြားေစတယ္။
ခိုတစ္အုပ္ကို အစာေက်ြးရင္း ျပတင္းေပါက္ကေန ဟိုဟိုဒီဒီ ေလွ်ာက္ၾကည္.မိေတာ. ခပ္ေ၀းေ၀း ေဘာင္တစ္ခုမွာ ရြရြ ရြရြသြားေနတဲ. ပိုးေကာင္ေလးေတြကိုေတြ.တယ္။
ခဏေနေတာ. ခို နွစ္ေကာင္ေရာက္လာျပီး ထိုးဆိတ္စားေသာက္ၾကေတာ.တယ္။
အသက္လြတ္ေအာင္ေျပးပုန္းေပမယ
မိမိအခ်စ္ဆံုးသာျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခါ အသိဥာဏ္ရွိသူ လူေတြကၾကည္.လို. အနည္းဆံုးကိုယ္ခ်င္းစာမိၾကေ
သူတို.အသက္ရွင္ဖို. အာဟာရဟာ တစ္ျခားအသက္ကို ဒီလိုမျဖစ္မေန ရွာေဖြစားေသာက္ေနရျခင္းပဲျဖ
(သတၱေလာကဟာ )သတၱ၀ါတစ္ေကာင္အသက္ရွင္ဖို.
သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနနိုင္ဖို. အစာအာဟာရဟာ ေရွာင္လႊဲလို.မရတဲ. အေရးပါဆံုးတစ္ခုလည္းျဖစ္တယ္
ဒီလိုမွ သူမစားရင္ သူေသရမယ္။ သူအသက္ရွင္ဖို. တစ္ခုတည္းေသာ မွီရာဟာ တစ္ျခားသတၱ၀ါတစ္ေကာင္ရဲ. အသားျဖစ္တယ္။
ဒီနည္းနဲ. သတၱ၀ါေတြဟာ ေန.စဥ္နဲ.အမွ် နာက်င္မႈေ၀ဒနာခံစားရင္း ေသေနၾကရတယ္။ နိုင္သူက စားေနၾကတယ္။
ဒါဟာ သိပ္မထူးဆန္းတဲ. ျဖစ္ေနက် ျဖစ္စဥ္တစ္ခုဆိုေပမယ္. အသိဥာဏ္ရွိသူေတြအတြက္ သံေ၀ဂရစရာ အသိတရားျဖစ္နိုင္တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနတဲ. ေလာကဟာ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ဖန္ဆင္းထားလို.မဟုတ္သလို ဖန္ဆင္းသူတစ္စံုတစ္ေယာက္ဆို
ရွိမေနပါဘူး။
ျဖစ္ေနတဲ.အက်ိဳးတရားေတြဟာ အေၾကာင္းကင္းျပီးျဖစ္ေနတာ တစ္ခုေလးမွမရွိေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာျပေတာ္မူခဲ.
သူအသက္ကို သတ္ျခင္းဆိုတဲ. ပါဏာတိပါတာကံဟာ ငရဲ စတဲ. အပါယ္ေလးပါးဆိုးက်ိဳးကို ေပးေစတဲ.သတၱိရွိတယ္။ ဒီလို သူမ်ားအသက္ကို ရွာေဖြစားသာက္ရတဲ. အပါယ္ဘ၀တစ္ခုကို ေရာက္ရွိသြားခဲ.ရင္ အကုသိုလ္ရယ္လို. မသိမႈေၾကာင္.ပဲ ၀မ္းစာအတြက္
သူ.အသက္ကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္ရျခင္းေၾကာင
ျမဳပ္ေနရမည္သာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင္. အပါယ္တစ္ခါက်ရင္ လြတ္ဖို.လမ္းစ၊ သုဂတိျပန္ေရာက္ဖို. လမ္းစဟာ ေ၀းသထက္ ေ၀းသြားၾကရျပန္တယ္။
ယခုရရွိေနတဲ. လူ.ဘ၀ဆိုတာ ကုသိုလ္ကံအေထာက္အပံ.ေကာင္းခ
အေနမ်ားခဲ.လို.သာျဖစ္ေပတယ္။
တစ္ဖန္လူ.ဘ၀ရျပီး သုဂတိျပန္ေရာက္ဖို. အင္မတန္ခဲယဥ္းေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားက လက္သည္းခြံေပၚ ေျမမႈန္.တင္၍ မဟာပထ၀ီေျမၾကီးနဲ နႈိင္းယဥ္ကာ ဥပမာေပးေတာ္မူခဲ.ပါတယ္။
လူ.ဘ၀မွ သုဂတိျပန္ေရာက္သူဟာ လက္သည္းခြံေပၚတင္ေနတဲ. ေျမမႈန္.ေလာက္သာရွိျပီး လူ.ဘ၀မွ အပါယ္ျပန္က်သြားသည္က မဟာပထ၀ီေျမၾကီးပမာဏရွိတယ္ အာနႏၵာဟု (နခသိခသုတ္၊ နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္) မွာ မိန္.ေတာ္မူခဲ.တယ္။
ဘာေၾကာင္.လဲဆိုေတာ. အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း အကုသိုလ္မွန္းမသိဘဲ ျပဳခဲ.ၾကသည္. ကံသတၱိေတြေၾကာင္.သာျဖစ္ပါတယ
ေလာက၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင္.ထြန္းေတာ္မူတဲ.အခါမွသာ
သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္တိုင္သိျမင္ျပီး သတၱ၀ါေတြကို သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္းမွန္ျပေပးတဲ. ဘုရားရွင္ပြင္.ထြန္းဖို.ဟာ ခဲယဥ္းျခင္း ဒုလႅဘတစ္ပါးျဖစ္သလို ဘုရားရွင္အဆံုးအမသာသနာေတာ္န
ဒုလႅဘတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိရရွိခံစားေနတဲ. လူ.ဘ၀ဟာလည္း မျမဲပါဘူး။ ဘယ္ဘံုမွာ ဘယ္လိုဘ၀ပဲရရ ေသၾကရဦးမွာပါ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဒီခႏၶာၾကီးကို ထားခဲ.ၾကရဦးမွာပါ။ တစ္ဘ၀တည္းနဲ. ျပီးသြားၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သံသရာနယ္မွလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္
မိမိတို.ျပဳေနၾကတဲ. ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံအတိုင္းသာ သံသရာခရီးဆက္ေနရဦးမွာပါ။ သမုဒၵရာၾကီးထဲမွာ နွစ္တစ္ရာမွ တစ္ၾကိမ္သာ ေပၚလာတဲ. လိပ္ကန္းၾကီးတစ္ေကာင္ရဲ. ဦးေခါင္းကို ေမ်ာခ်င္ရာေမ်ာေနတဲ. တစ္ေပါက္တည္းသာရွိတဲ.
ထမ္းပိုးတစ္ေခ်ာင္းစြပ္မိဖိ
မိမိတို.ဟာမသိမႈအ၀ိဇၨာအားၾက
ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္တဲ.အခ်ိန
ငါ.ကိုယ္၊ငါ.ဟာ၊ ငါ.အိမ္၊ ငါ.သား ငါ.ပစၥည္းအမွတ္စြဲျပီး ေလာဘနဲ. ေသရင္ျဖင္. ျပိတၱာအပါယ္အက်ိဳးေပးေတာ.မယ
မကယ္တင္နိုင္ေတာ.ပါဘူး။ ကိုယ္.ကိုကယ္တင္နိုင္တာဟာ ကိုယ္.ျပဳခဲ.တဲ. ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ၀ိပႆနာကုသိုလ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္ဖို. အခြင္.အေရးရပါလ်က္ တကယ္မိမိကို ကယ္တင္မယ္. အလုပ္ကိုမလုပ္ဘဲ ေနခြင္.ရခ်ိန္ေလး ေမ.ေမ.ေလ်ာ.ေလ်ာ. ေပါ.ေပါ.ဆဆ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနသြားရင္ျဖင္. ေသရမယ္.အခ်ိန္မွ ေနာင္တၾကီးစြာရတတ္ပါတယ္။ ေနေရးကိုေတာ.
အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာထားျပီး ေသေရးကိုေတာ. ေမ.ေလ်ာ.ေနၾကတာဟာ အင္မတန္မွ အသိဥာဏ္နည္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္
ထည္.တြက္ျပီး သံသရာအတြက္ပါ ေမွ်ာ္ေတြးတတ္မွသာ မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ရာ ကယ္တင္ရာ ေရာက္ၾကပါမယ္။
ဒါေၾကာင္. အပါယ္ေဘးကိုဆင္ျခင္ျပီး မိမိကို ကယ္တင္မယ္.ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ၀ိပႆနာကုသိုလ္တရားေတြမွာ မေမ.မေလ်ာ.ေသာ သတိရွိေနသင္.ၾကပါတယ္။
ဒီေန.ခိုနွစ္ေကာင္နဲ.ပိုးေက
..........................
အေရးတကာ့အေရးထဲမွာ အပါယ္မက်ေရးသည္ အေရးအႀကီးဆံုးပဲ၊ အပါယ္မက်ေရး၊ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္တဲ့တစ္ေၾကာင
အမွန္သိေအာင္ ရႈမွတ္ေနဖို႔ပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ စားရစားရ တစ္၀မ္း၀ရံုပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၀တ္ရ၀တ္ရ အေရးျပားဖံုးရံုပဲ။ သတိပဌာန္တရား လက္ကိုင္ထားမွ မလားအပါယ္ ေသခ်ာတယ္။
(ေတာ္ကူးဆရာေတာ္)
..........................
တရားတစ္ခုခုကို လိုက္စားေနမွ တရားအရသာေကာင္းမွန္းသိပါတယ္
တစ္ခုခုေတာ.ရွိၾကပါေစ ၊ ဘာ၀နာကို ေဆးလို သေဘာထားၾကပါ၊
ဘာ၀နာစိတ္ရွိရင္ စိတ္ကၾကည္လင္လာပါတယ္၊
ဘုရားသာသနာမွာ ကုသုိလ္ရေအာင္ေနပါ ၊ မမိုက္ၾကပါနဲ.။
(မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)
..........................
အဆံုးစြန္ေသာဘဝဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာမွ ဆံုးမယ္မသိဘူး။
တို႔ဒကာေတြ သံသရာ ၾကာခ်င္သေလာက္ၾကာ အဆံုးေတာ့မီမွာပဲလုိ႕
ေအာက္ေမ့ေနၾကသလား မေျပာတတ္ဘူး။
ရယ္စရာေကာင္းေနေတာ့တယ္။
ကိုယ္က မဆံုးခ်င္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးဘူးဆိုတာ တထစ္ခ်မွတ္လိုက္ၾက။
သံသရာဆိုတာ ကိုယ္ဆံုးခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ဆံုးႏိုင္တယ္။
နိဗၺာန္ဟာ ဆံုးတဲ့အခ်ိန္ရတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ကစၿပီး ေရွးမူေတြဖ်က္ၾက။
သူမ်ားေယာင္လို႔ေယာင္ အေမာင္ေတာင္မွန္းေျမာက္မွန္
ျဖစ္ေနၾကမယ္။
နိဗၺာန္ဆိုတာ ေတာင္းလို႔ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး
ေတာင္းလို႔ရရင္ ကူၿပီးေတာင္းေပးပါရဲ႕။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး)
..........................
လူေတြဟာ ေသခါနီးက်မွ ကပ္ျပီးေတာ့ သံေဝဂရၾကတယ္။
အခ်ိန္ေႏွာင္းသြားျပီ ၊ မရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးမွကပ္ၿပီး
ေတာ့ သံေဝဂ မရၾကပါနဲ႔။ ေစာေစာစီးစီး သံေဝဂရၾကပါ။ ေစာေစာ
စီးစီး ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ေတြကို လုပ္ပါ။ လူ႔ဘဝကို
ရတာဟာ အသိဥာဏ္ အရယူဖို႔ပါ။ ဘဝရဲ့အႏွစ္သာရက အသိဥာဏ္
ပါ။
စားဝတ္ေနေရးဟာ ခႏၶာဝန္ထမ္းရံုသက္သက္ပါ။ မလုပ္မျဖစ္
ေတာ့ လုပ္ရပါမယ္ ။ ဒါေပမယ့္ လူ႔ဘဝေရာက္လာရတာဟာ အသိ
ဥာဏ္ကို အရယူဖို႔ပါ။ အဲဒီ အသိဥာဏ္ ရဖို႔ႀကိဳးစားၾကပါ။
( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက )
..........................
သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား က်င္.ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္နိုင္ၾကပါေစ။
credit to - လြင္ဦးကို
No comments:
Post a Comment